Įtraukusis ugdymas
Įtraukusis ugdymas – tai sąlygų visų mokinių dalyvavimui bendrose ugdymosi veiklose sudarymas, pašalinant galimus mokymosi barjerus. Įtraukiojo ugdymo tikslas – suteikti kokybišką ugdymą kiekvienam besimokančiajam, pripažįstant ir gerbiant skirtybes, atsižvelgiant į kiekvieno talentus, gebėjimus, poreikius, mokinio ir bendruomenės lūkesčius Siekis yra sukurti mokyklą, kurioje būtų pastebėti ir atliepti kiekvieno mokinio poreikiai, sukurta bebarjerė mokymosi aplinka.
Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.
Įtraukusis ugdymas užtikrina visų vaikų teisę nebūti diskriminuojamiems dėl su negalia susijusių socialinių, emocinių, kalbinių ar kitų individualių poreikių. Taip visiems besimokantiesiems suteikiamos lygios ugdymosi galimybės, o siekiant įgyvendinti mokinių potencialą atitinkančius rezultatus, pasitelkiami universalaus dizaino mokymuisi principai. Įtrauki mokykla geba visus (-as) mokinius (-es) įtraukti į bendrą ugdymo sistemą, aplinką kartu su bendraamžiais (-ėmis) ir skatina patirti mokymosi sėkmę drauge.
Sėkmingo įtraukiojo ugdymo požymiai:
* bendruomenės profesinis augimas;
* įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų kokybiškas ugdymas;
* saugi ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų mokymui(si) pritaikyta mokyklos infrastruktūra.
Plačiau apie įtraukųjį ugdymą:
Įtraukiojo ugdymo link: įtraukusis ugdymas klasėje
https://www.youtube.com/watch?v=f-RA_JgLfhQ
Įtraukiojo ugdymo link: vertybės, požiūris ir susitarimai
https://www.youtube.com/watch?v=yIMU9YHTirs&t=5s
Įtraukiojo ugdymo link: universalus dizainas mokymuisi
https://www.youtube.com/watch?v=zVvuonl8Vko
Rekomendacijos ir metodinės priemonės:
* Įtraukties švietime gairės
* Informacija mokytojams įgyvendinant įtraukųjį ugdymą
* Įtraukties link. Ką turi žinoti mokykla? Atmintinė mokykloms
* Universalus dizaino mokymuisi – tai mokslo įrodymais pagrįsta ugdymo prieiga, pripažįstanti individualius mokinių skirtumus ir suteikianti visiems vienodas galimybes pasiekti sėkmę per lanksčių ugdymo tikslų, ugdymo metodų, priemonių, mokinių pasiekimų vertinimo
būdų taikymą, vadovaujantis nuostata: pateikti įvairių būdų mokiniams (-ėms) sudominti; pateikti įvairių būdų žinioms suprasti ir operuoti jomis; pateikti įvairių būdų savivaldžiai mokymosi veiklai ir rezultatams pademonstruoti. Tai ugdymo prieiga, lengvinanti įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą ir stiprinanti jo tvarumą formaliuoju ir neformaliuoju būdu visuose švietimo lygiuose.
Universalaus dizaino mokymuisi taikymas praktikoje
Universalus dizainas mūsų klasėje
* Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose metodinės rekomendacijos
https://vilniausppt.lt/wp-content/uploads/2020/11/REKOMENDACIJOS-galutinis.pdf
* Didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių atpažinimo ir ugdymo vadovas
* Specialieji moduliai aukštesniųjų gebėjimų turintiems vaikams
Naudinga informacija ir nuorodos mokytojams, tėvams:
* Autizmo spektro sutrikimai
https://lisc.lt/autizmo-spektro-sutrikimas/kita/
* Mokymosi sutrikimai
https://lisc.lt/edukacines-patirties-bankas/mokymosi-sutrikimai/
* Elgesio ir/ar emocijų sutrikimai
https://lisc.lt/edukacines-patirties-bankas/elgesio-ir-ar-emociju-sutrikimai/
Atmintinė tėvams (globėjams) „Kas būdinga elgesio ir (ar) emocijų sutrikimų turintiems vaikams?“