Skip to content

Stažuotė Suomijoje. Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ įgyvendinimas

Kovo 24-28 dienomis Klaipėdos miesto TŪM mokyklų komandos dalyvavo 5 dienų stažuotėje „Inovatyvios įtraukiojo ugdymo(si) aplinkos kūrimas, SUP mokinių sportinės ir fizinio aktyvumo veiklos, elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių vaikų ugdymo ypatumai, mokymosi barjerų šalinimas ir mokytojų kompetencijų dirbti su įvairiais mokiniais stiprinimas“.

Stažuotės Suomijoje tikslas – perimti gerąją įtraukiojo ugdymo praktiką.

Kelionės metu stažuotojai klausėsi Kauno Prano Daunio ugdymo centro pradinių klasių mokytojos metodininkės Laimos Buliuolienės seminaro „Mokyklinio amžiaus vaikų ugdymo ypatumai ir pagalba mokantis mokytis SUP vaikams“. Pristatyme daugiau dėmesio buvo skiriama SUP turinčių mokinių fizinio ugdymo klausimams.

Kovo 25-26 dienomis stažuotės dalyviai aplankė 3 Helsinkio mokyklas: Aleksis Kivi Comprehensive School, Ressu Comprehensive school ir Kulosaari Secondary School. Kovo 27 dieną pedagogai lankėsi Turku universiteto pedagogų rengimo mokykloje Turku Teacher Training School, kuri bendradarbiauja su  Turun Normaalikoulu progimnazija.

Stažuotės programos metu buvo pristatyta Suomijos švietimo sistema. Mokykloje mokiniams teikiama trijų lygių pagalba: bendroji, specialioji dirbant individualiai ir specialioji dirbant atskirose klasėse. Esant poreikiui, mokiniai gali naudotis garsą slopinančiomis ausinėmis, akustinėmis kėdėmis ar kita individualiam darbui skirta įranga, „ramybės“ patalpomis. Atsižvelgiant į mokyklų multikultūriškumą, veikia paruošiamosios klasės, kur mokiniai mokosi suomių kalbos, kad vėliau galėtų mokytis bendrose klasėse. Paruošiamojoje klasėje kitakalbiai vaikai mokosi 1 arba 2 metus. Paminėta, kad nuo rudens Suomijoje įsigalios naujas švietimo įstatymas, kuriuo bus įtvirtinama atskirų klasių, skirtų SUP vaikų ugdymui, sistema. Kiekvienoje tokioje klasėje galės mokytis iki 10 vaikų.

Visi stažuotės dalyviai įvertino puikų mokyklų aprūpinimą: nuo fizinio aktyvumo erdvių iki laboratorijų, dirbtuvių, muzikos studijų, klasių – viskas padaryta kokybiškai, pagal universalųjį dizainą. Sporto aikštynai lauke ir viduje pritaikyti tiek pradinukams, tiek paaugliams, tiek SUP vaikams. Turku mokykloje įrengtos dvi požeminės čiuožyklos  privertė dalyvius aikčioti iš nuostabos.

Suomijoje visi mokiniai gauna nemokamą maitinimą, o pedagogams jis kainuoja vos 1 eurą. Mokyklose nėra uniformų, vaikai ir personalas vaikšto be batų, su kojinėmis arba šlepetėmis, tokiu būdu patalpose palaikoma švara. Prie švaresnės aplinkos prisideda ir atliekų rūšiavimas bendrose patalpose ir valgykloje: visi lankytojai prie nešvarių indų surinkimo punkto paskirsto atliekas į specialias talpas. Maisto atliekos stebimos, sveriamos, analizuojamas jų per  savaitę surinktas kiekis. Stažuotės dalyviai mano, kad tokia atliekų rūšiavimo sistema galėtų būti įdiegta ir Klaipėdos mokyklose.

Nepaliko abejingų ir teigiama emocinė mokyklų aplinka. Sužavėjo šilti mokyklų bendruomėnės narių tarpusavio santykiai – jie grindžiami pagarba ir pasitikėjimu. Palaikyti geranorišką atmosferą mokyklose padeda koučeris – mokyklos treneris. Jis bendrauja su mokiniais pertraukų metu, teiraujasi vaikų, kokia jų savijauta ir reikalui esant pasitelkia kitų specialistų pagalbą. Jei vaikas nenori eiti į pamoką, koučeris individualiai kalbasi su juo „ramybės“ kambaryje, išsiaiškina priežastis ir padeda vaikui rasti sprendimą.

Intensyvios stažuotės metu dalyviai ne tik teoriškai ir praktiškai susipažino su Suomijos švietimo sistema, stebėjo gyvas pamokas, analizavo  Lietuvos ir Suomijos ugdymo organizavimo panašumus ir skirtumus, bet ir ugdėsi kompetencijas: komunikavimo kompetenciją – bendradarbiaudami su kolegomis iš užsienio, kultūrinę kompetenciją – lankydamiesi Suomijos įžymiosiose vietose. Pedagogai lankėsi Helsinkio modernaus meno muziejuje KIASMA, Turku pilyje, apžiūrėjo net 2 UNESCO paveldo objektus: Suomenlinos tvirtovę bei Talino senamiestį.

Grįžtant namo, autobuse vyko refleksija, keliautojai dalinosi įspūdžiais ir pamąstymais apie galimybę pritaikyti tai, ką sužinojo naujo, ir Lietuvos mokyklose.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų” programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Klaipėdos „Saulėtekio“ progimnazijos TŪM projekto koordinatorė Andžela Tamašauskienė

logo logo

From → TUM

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.
Sutinku
Skip to content