Universalus dizainas – mados reikalas?
Spalio 7 dieną Klaipėdos „Saulėtekio“ progimnazijoje prasidėjo TŪM projekto finansuojami mokymai „Mokyklos erdvių keitimas, naudojant universalaus dizaino principus. Mokymai: teorija ir praktika“. Žiniomis ir patirtimi dalinosi Klaipėdos „Vitės“ progimnazijos direktorė Renata Venckienė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Kristina Stankutė-Matė, kiti šios mokyklos pedagogai.
Pasirengimo metu, pranešus apie mokymus, dalyviai (o jų buvo net 40) pusiau juokais klausė: „Dizainas? Apie madą kalbėsime?“. Mokymuose paaiškėjo, kad universalus dizainas tampa mūsų gyvenimo dalimi, tai nebėra tematika tradicine prasme. Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją vakarietišką praktiką, šiandien šis kokybės kriterijus jau įtvirtintas Statybos ir Architektūros įstatymuose ir privalomas praktikoje. Universalaus dizaino esmė – dėmesys žmogui. Taikant šį principą, aplinka formuojama taip, kad ji ne diferencijuotų, o jungtų skirtingus poreikius turinčius žmones: nesvarbu, ar jie būtų žmonės su negalia, ar vaikai, ar mamos su vežimėliais, dviratininkai – aplinka turi būti patogi visiems!
Universalaus dizaino principai jau įgyvendinami ir mokyklose – „Vitės“ progimnazijos kolektyvas tai parodė ir įrodė. Šioje mokykloje biblioteka tapo daugiafunkcine erdve, bendruose koridoriuose įrengtos poilsio oazės, dėmesį traukė ir sensorinis (nusiraminimo) kabinetas. Mokymų dalyviams buvo pademonstruotos adaptuotos kompiuterinės programos ir kitos mokymosi priemonės, tinkančios įvairių gebėjimų turintiems vaikams.
Renginio pabaigoje dalyviai aptarė, kas patiko, ką naujo sužinojo ir pamatė, ko pageidautų turėti savojoje mokykloje. Taigi universalus dizainas tampa būtinybe, visi norėtume, kad ši mada turėtų tęstinumą.
Programa finansuojama #NextGenationEU lėšomis. Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
,,Saulėtekio“ progimnazijos TŪM projekto koordinatorė Andžela Tamašauskienė