Stažuotė Suomijoje įgyvendinant projektą „Tūkstantmečio mokyklos II“
Spalio 27-31 dienomis Klaipėdos miesto TŪM mokyklų komandos dalyvavo 5 dienų stažuotėje „Inovatyvios įtraukiojo ugdymo(si) aplinkos kūrimas, SUP mokinių sportinės ir fizinio aktyvumo veiklos, elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių vaikų ugdymo ypatumai, mokymosi barjerų šalinimas ir mokytojų kompetencijų dirbti su įvairiais mokiniais stiprinimas.“ Stažuotė vyko Suomijoje ir Estijoje. Tikslas – perimti gerąją įtraukiojo ugdymo praktiką.
Kelionės metu Kauno Prano Daunio ugdymo centro pradinių klasių mokytoja metodininkė Laima Buliuolienė vedė seminarą „Mokyklinio amžiaus vaikų ugdymo ypatumai ir pagalba mokantis mokytis SUP vaikams“. Lektorė plačiau kalbėjo apie darbą su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimą.
Stažuotės dalyviai dalyvavo Turku universitete vykusiose paskaitose, kurių metu buvo pristatyta Suomijos aukštojo mokslo švietimo sistema, lankėsi Tampere miesto Ahvenisjärven koulu mokykloje, kurioje organizuojamas pradinis (1–6 kl.), pagrindinis (7–9 kl.) ir vidurinis (10-12 kl.) ugdymas. Mokykloje mokiniams teikiama trijų lygių pagalba: bendroji, specialioji dirbant papildomai mažose grupelės ir specialioji dirbant atskirose klasėse, kurios per kai kurias pamokas gali būti sujungtos su kitomis. Esant poreikiui, mokiniai gali naudotis garsą slopinančiomis ausinėmis, sėdėti ant balansinių pagalvėlių, ant kelių laikyti pasunkintą sensorinį žaislą. Atsižvelgiant į mokyklų multikultūriškumą, veikia paruošiamosios klasės, kuriose mokiniai mokosi suomių kalbos, kad vėliau galėtų mokytis bendrose klasėse.
Talino universitete (Estija) mokytojai dalyvavo praktinėje edukacinės robotikos paskaitoje bei išklausė seminarą „Ateities mokykla – įrodymais grįstas pokyčių valdymas siekiant bendradarbiavimo mokyklos kultūroje“. Pasidžiaugta, kad ugdymo įstaigos Estijoje glaudžiai bendradarbiauja su universitetais, sudaromos sąlygos naudotis aukštųjų mokyklų baze.
Intensyvios stažuotės metu dalyviai ne tik teoriškai ir praktiškai susipažino su Suomijos švietimo sistema, pastebėjo panašumų ir atrado skirtumų tarp Lietuvos ir Suomijos ugdymo organizavimo, išmėgino, kaip edukacinę robotiką galima pritaikyti pamokoje, bet ir ugdėsi įvairias kompetencijas: bendradarbiaudami su kolegomis iš užsienio – komunikavimo kompetenciją, Taline lankydamiesi ,,KUMU“ (didžiausiame modernaus meno muziejuje Baltijos šalyse) – kultūrinę kompetenciją. Išbandytos robotikos ir kitos novatoriškos priemonės taip sužavėjo, kad kai kurie stažuotės dalyviai nusprendė ieškoti būdų, kad galėtų jų įsigyti. Tikimės, kad TŪM projektas padės įgyvendinti ir šią svajonę!
Programa finansuojama #NextGenationEU lėšomis. Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra
Klaipėdos „Saulėtekio“ progimnazijos direktorės pavaduotoja ugdymui Giedra Misevičienė